August 5, 2020

Недела-две со Star Wars: The Old Republic

Баш во деновите кога си барав некаква MMORPG занимација додека ја чекам Shadowlands, Star Wars: The Old Republic совршено темпирано се појави бесплатно и на Стим. Никогаш не успеав да ја заиграм асално. Првпат ја пуштив пред некои пет години и брзо ја баталив за World of Warcraft на некој пиратски сервер. Зимоска напален после фантастичните The Mandalorian и Star Wars Jedi: Fallen Order ѝ дадов нова шанса, ама набргу пак World of Warcraft ни се испречи измеѓу. Сега кога ми е малку порастеретен гејмерскиот распоред, конечно се создаде прилика за прописно да загазам во Star Wars: The Old Republic и да проверам што има да понуди.

Пред да продолжам со впечатоците од овие недела-две, да отвориме еден историски холокрон. Star Wars: The Old Republic беше објавена во 2011 од EA и развивана од BioWare. Играта се појави во златното доба на MMORPG жанрот со намера да ја пополни празнината по мртвата Star Wars: Galaxies и да понуди на играчите нешто посовремено Star Wars мултиплеер искуство, наративно сместено во Старата Република. Но, покрај безобразно големиот буџет од околу 200 милиони долари, мега-познатиот бренд и широката гејмерска публика, SWTOR слета млитаво и проблематично, па од игра со месечна претплата неславно заврши со озогласен free-to-play модел уште во првата година од постоењето.


Неколкуте експанзии во следните години никогаш не успеаа да ја ревитализираат како сериозен кандидат за MMORPG тронот, па од тогаш наваму SWTOR опстојува некако скромно со мала посветена публика чии специфични потреби сега се главниот фокус на BioWare. Играта иако е MMORPG, нуди исклучително квалитетни сингл-плеер кампањи скроени за секоја класа и акцентот е ставен на фино разработени приказни наместо групната содржина. Сите квестови во SWTOR се комплетно одглумени сцени наместо текст како во сличните игри, имаш избор за како да ја движиш приказната и овозможуваат удобно да се внесеш во она што се случува во светот.

Играм bounty hunter на страна на Империјата. Ја завршив главната приказна за класата која без да навлегувам во спојлери, се состои од мисии околу Големиот Лов кој ќе ти овозможи да станеш Мандалоријанец и моментално играм низ приказната на една од експанзиите. Како bounty hunter претежно се занимаваш со валкани платенички работи, матни бизниси, саботажи, атентати, тајно подгревање на политички конфликти... Знаеш, ствари што обично се надвор од доменот на Џедаите или Ситовите. Бидејќи си на другата страна од законот, често си мета на повеќе фракции, па скоро на секој чекор те демне некаков потенцијален заеб и заседа. Сепак, си капат кредитчиња за секоја завршена работа, па ретко поставуваш прашања затоа што си нели професионалец. Феноменално раскажана приказна, баш е како да си во The Mandalorian или нешто.


Изненаден сум од тоа колку е обемен и вибрантен светот на SWTOR. Има еден куп планети и населени месечини кои можеш да ги посетиш, прекрасно дизајнирани, детални, со одлична музика и амбиент, преполни со работи за правење и истражување. Секое местенце има некаква приказна, култура и митологија во која можеш да се внесеш и изгубиш, прераскажана како визуелно така и преку детални главни и споредни квестови. Дали низ песоците на Татуин, снежниот Хот, неонската Нар Шада, метрополисот на Корелија или гнасотиите низ Хата, SWTOR одлично го одржува тоа уникатно чувство на бидување дел од жив Star Wars.

SWTOR има и инстанцирана групна содржина како flashpoints и operations кои се стандардните данџни и рејдови како кај другите игри, и нормално PvP инстанци каде што можеш да се млатиш со други играчи. Флешпоинтите ми се омилени во моментов, можеби затоа што имав прилика да бидам таму со други тазе играчи кои како и мене немаат врска како функционираат некои работи, па гиневме како да сме во некогашната World of Warcraft. Мора да настапиш плански и тимски ако сте решени да го истерате флешпоинтот до крај. Дури и таму има приказна каде што секој од играчите може да направи избор. Тематски се исто супер, па така што ќе пројдеш и таму низ мноштво разни незаборавни Star Wars авантури - од древни храмови до превземање на републички бродови.


За тие што сакаат да летаат и да се пукаат со разни вселенски летала, SWTOR го нуди и тоа, против други играчи секако. Не сум фан на овој дел од играта баш. Пробав и апсолутно не е за мене, ама не бива комплетно Star Wars MMO нели ако немаш прилика за такви пиу-пиу блиски борби во вселена. Гледам дека има и разни надоградби за бродовите и опции што комплетно го прават овој аспект на SWTOR игра-во-игра и сигурен сум дека си има своја голема активна публика.

Моментално ми е презабавно да сум тука. Супер прибежиште е од моменталниот Азерот и одлична инфузија на квалитетно напишани Star Wars авантури кои заедно со The Mandalorian ми ја враќаат таа детската љубов кон франишзата што новава Дизни трилогија успеа да ми ја испогани. Star Wars универзумот може да биде многу функционален доколку е во вешти раце, а за тоа како SWTOR се справува со некои негови аспекти, ете нека посведочи еден од трејлерите за Knights of the Fallen Empire експанзијата. "Sacrifice" трае четири-пет минути, а ми е поефективен од целиот глупав The Last Jedi филм.


Има тон работи за правење во играта, некогаш нема да знаеш што попрво. Дали да ја следиш главната приказна, дали да ловиш Таунтан маунтови на Хот или да го истражуваш фолклорот на некоја нова планета. Ете на пример, се акав со саати низ Татуин за на крај да се фрлам во Sarlacc pit. Знам дека ова е стандардно чувство на секој нов MMORPG свет, ама ретко што успеало на ваков начин да ме фасцинира и да ми го задржи вниманието. Освен WoW, само RIFT ме има вака освоено. Сериозно жалам што не ја играв Star Wars: The Old Republic многу порано во животот. Не дека е касно, играта е уште жива-здрава и визуелно супер се држи и за денешни стандарди, ама гледам дека сум пропуштил неколку интересни експанзии додека биле актуелни.

Е, сега. Колку е ова навистина бесплатно? Кога SWTOR првпат отиде free-to-play пред неколку години, памтам дека тогашниот бесплатен модел беше прилично рестриктивен. На секој чекор играта пробуваше да ти брцне во џеб. Сега гледам дека малку е полабаво. Значи, како free-to-play играч, можеш да ги играш сите приказни на сите класи, без никакви ограничувања. Ако те занима буквално само тоа, а одлично е - тогаш не треба да платиш ништо. До 60 левел можеш да ја тегнеш и таа главна приказна и воопшто сите други посебни за секоја планета, да изиграш, изгасиш и си продолжиш со животот. Супер Star Wars искуство е.


Сепак, за оној дел од Star Wars: The Old Republic, од 60 до максималниот 75 левел, играта бара да одвоиш најмалку $15 долари за месечна претплата која меѓудругото, вклучува и пет експанзии и тоа е единствениот начин да ги добиеш. Откако ќе ти заврши тој месец ќе си ги имаш и понатаму, со тоа што статусот од subscriber ќе ти се смени во preferred и како таков повторно ќе имаш многу, многу бенефиции во однос на оние кои се free-to-play. Preffered можеш да станеш и ако потрошиш само $5 на козметички ајтеми, меѓутоа нема да ги добиеш експанзиите. Со оглед на тоа колку саати утепав до сега, оваа еднократна месечна претплата џабе ми се фати. Не планирам да рејдам нешто сериозно, единствено поради тоа и ти треба месечна претплата во SWTOR. Рејдовите, како и лимитот на кредити (главната валута во играта), се заклучени зад месечна претплата.

Откако се претплатив, играта ми даде и referral link, па ако сакаш да лапаме маунтови и слично - можеш да го искористиш за регистрација на акаунт. Моментално немам друга MMORPG игра што ми е волку забавна, па додека не излезе Shadowlands некаде кој крајот на годинава веројатно ќе сум тука. The Elder Scolls Online колку и да добра, има некаков посув свет кој често знае да биде монотон и празен во однос на ова што го затекнав во Галаксијата, далеку, далеку. Star Wars е, и тоа оној опширен Star Wars што копа длабоко во свет кој е многу повеќе од лајтсејбери, стормтрупери и мистични енергии. Оди многу подалеку од тоа, како во најдобрите денови на The Clone Wars. Деновиве ја стримам Star Wars: The Old Republic на Твич, па бујрум некогаш да се позезаме.

No comments: