July 18, 2022

Tetris Effect во VR

По дефиниција "Тетрис ефект" или "Тетрис синдром" е она што ти се случува кога толку многу време и внимание имаш потрошено на некаква активност, што неконтролирано ти се окупирани мислите, па и соновите од тоа. Често се случува и кога си во полусон, додека се мачиш да заспиеш. Терминологијата секако доаѓа од Tetris, меѓутоа можам да ти потврдам дека важи и за други игри, пример ако си играл World of Warcraft неприкнато цела недела, знаеш дека кога ќе ги затвориш очите во кревет ти излегуваат полигоните на шумата во Ешенвејл. Или кога си играл шах цел ден и после мозокот ти ги "преигрува" потезите. Не ни знаев дека имало дефиниција за ова.

До викендов Tetris немав допрено веројатно откако се појавија смартфони. Тогаш и го снема сивото "гемче" што скоро две децении беше составен дел од сечиј тоалет. Технологијата од тогаш значително напредна. Како таа за на шолја, така и онаа што воглавно се користи во други простории, па веќе неколку месеци поседувам хардвер за виртуелна реалност, поточно Samsung Odyssey+. Не го користам толку многу колку што сакам, најмногу поради тоа што во моментов има некои содржински ограничувања, ама вака повремено ќе начекам нешто што комплетно ќе успее да ме измести. 
 

Тетрис во виртуелна реалност баш и не звучи како најпривлечно гејмерско искуство. Ќе си речеш се знае кај се игра ова - десетина години во минатото. Но, Tetris Effect е многу повеќе од класичната игра и тоа ти станува евидентно во моментот кога ќе ти почне првото ниво од вкупно триесетина. Воглавно играш обичен тетрис, меѓутоа опкружувањето е еден крајно ефективен психоделичен хиперпростор поткрепен со соодветна музичка подлога која буквално ти гаси одредени перцепции и ти дозволува да се фокусираш исклучиво на редење тетромини. Немав претстава колку вакво нешто може да делува медитативно и смирувачки. Дури и кога нивото забрзува и буквално ти се трупаат формите на куп, пак успева да те држи присутен.

Околината тематски варира на секое ниво. Некогаш "патуваш" низ пустина со спектрални камили која наеднаш се трансформира во површината на Месечината, па си на планина која те носи низ поларни светлини, пливаш со делфини и китови. Често ритамот на музиката ќе се порамни со брзината на тетромините, додека околината се прелева во нешто друго, па мораш брзо да се адаптираш ако сакаш да ги исчистиш линиите потребни за следното ниво. Сè е така пријатно синхронизирано со звуци, бои и облици и одлично балансирано за да те држи фокусиран, ама без да те фрустрира.
 
Не секој амбиент е толку реклаксирачки секако. Некогаш Tetris Effect ќе те пројде низ неколку анкциозни нивоа каде што тензијата ќе ти ја напумпаат огнови и племенски пеења, а некогаш ќе си дел од џиновски механизам со запчаници. Не е сè толку мазно при возењето, ќе ти шкрипи главата малку, ама сепак на крајот ќе се отштекаш задоволен и растеретен. Допаминскиот ефект од чистење линии во "традиционалниот" Тетрис е очигледно многу поинтензивен кога е придружуван од ваков аудио-визуелен спектакл.

Ми требаа околу три саати да го завршам тој Journey mode во Tetris Effect, што е практично сингл-плеер мисијата. После тоа можеш да ги играш сите нивоа и неповрзано и сам да си местиш тежина. Неверојатно добро. Освен неколку кратки паузи за да си избришам пот од чело, не ја сопрев играва и едвај чекам да ја играм пак. Има дури и некаков мултиплеер, ама тоа во моментов не ме интересира. Очигледно заборавив кaква зараза е Тетрис како игра. Се навлеков на ова во 2022. Сега ќе мора да си набавам онакво сиво "гемче".

Tetris Effect е достапна и во "обична" варијанта. Можеш да ја играш и без VR хедсет, ама не верувам дека тоа искуство ќе биде нешто многу поразлично од само шарен Тетрис. Музиката и визуелизациите се истите, ама тврдам дека ефектот е друг кога ја "губиш" вистинската околина и амбиентот те впива од сите страни. Не сум играл ништо слично на ова. Од истите фаци одговорни за Tetris Effect е и Rez Infinite, па тоа ми е следно на список. Се гледа колкав труд е вложен во ова, морам да видам што друго имаат направено.

Со муабетов мислам дека конечно го скршив мразот за пишување на тема виртуелна реалност. Изминативе месеци пројдов повеќе наслови што ете некако не се најдоа на Crapwerk, ама со оглед на тоа дека периодов најдов некои работи што ме завлекоа како никогаш порано, може и да се напише еден мал серијал на постови. Имам работи за зборување околу Half-Life: Alyx, Star Wars: Squadrons, Pistol Whip и други игри, така што ќе има прилики.

Види такоѓе:

No comments: