Многу пати сум кажал дека кога некоја MMORPG игра која нуди месечна претплата и се префрла на f2p (free-2-play) модел, е прв знак за, грубо кажано, пропаѓањето на истата. Не пропаѓање во смисла за затворање на последниот сервер со седум луѓе, туку значително намалување на претплатници. Кога месечната претплата не функционира профитабилно, голем број компании наоѓаат прибежиште кај микротрансакциите. Тие па, најчесто се бессрамен грабеж на играчите, кои доколку би ги користеле за комплетно искуство со одредена игра, би чинело многу повеќе од месечната претплата. Пример, LOTRO (колку е да е добра играта), откако стана "бесплатна" бараше од мене пари за секакви работи, од торбици до квестови. Секако, постои и опција за месечна претплата каде што е вклучен комплетниот "пакет", но повторно, страдаат играчите кои не сфаќаат дека не постои нешто како "бесплатно". League of Legends е исклучок, но веќе го дискутирав тоа и не би се задржувал многу.
Изминативе месеци и следниве што доаѓаат, сме сведоци на "падот" на некои звучни имиња на MMORPG сцената кои последниот здив ќе го земат со f2p етикета. Листата на причини за тоа е навистина долга. Жанрот ретко нуди нешто ново, па играчите се заситени. Покрај гигантите како World of Warcraft, се појавија еден куп други слични игри со кои пазарот се прошири и понуди повеќе опции. Меѓутоа, ретко кој нуди нешто различно и иновативно, така што секоја компанија која доби шанса да претстави игра, после одредено време почнуваше да згаснува. Друга работа се огромниот број на корејски игри, нормално адаптирани за американски и европски пазар, кои иако имаат f2p модел, си наоѓаат место кај кежуал играчите. Игри кои изгледаат одвратно, имаат ужасен гејмплеј, а сепак имаат повеќе играчи од оние кои подолу ќе ги спомнам.
Изминативе месеци и следниве што доаѓаат, сме сведоци на "падот" на некои звучни имиња на MMORPG сцената кои последниот здив ќе го земат со f2p етикета. Листата на причини за тоа е навистина долга. Жанрот ретко нуди нешто ново, па играчите се заситени. Покрај гигантите како World of Warcraft, се појавија еден куп други слични игри со кои пазарот се прошири и понуди повеќе опции. Меѓутоа, ретко кој нуди нешто различно и иновативно, така што секоја компанија која доби шанса да претстави игра, после одредено време почнуваше да згаснува. Друга работа се огромниот број на корејски игри, нормално адаптирани за американски и европски пазар, кои иако имаат f2p модел, си наоѓаат место кај кежуал играчите. Игри кои изгледаат одвратно, имаат ужасен гејмплеј, а сепак имаат повеќе играчи од оние кои подолу ќе ги спомнам.
Очигледно ќе причекаме за револуција во жанрот, додека не излезе Guild Wars 2. Дури и да повлече армија клонови, сепак ќе е огромно освежување на жанрот кој упорно тапка во место. Приметувам дека бројот на играчи кои веруваат во Guild Wars 2 е секој ден се поголем и поголем.
Еве што ќе може да се игра "бесплатно" оваа година:
DC Universe Online, барем PC верзијата. Иако најавата за оваа игра стави насмевка на лицата на стрипаџиите, нескромно ќе кажам дека лесно можеше да се превиди судбината. Како концепт, ваква игра неможе да успее во жанрот во кој се обидува. Звучи примамливо, но е предизвик кој бара многу повеќе од "Убиј 10 ______" квестови. Каква и да ја направиш приказната, пак неможе да оправда што бараат толку многу суперхерои и вилани на едно место. Претпоставувам дека ќе тера вака уште барем една година, пред серверите да им отидат офлајн. Се сеќава некој на The Matrix Online? Секако дека не.
Star Trek Online лично мене ме израдува како концепт, но реализацијата беше оцената како катастрофална само неколку дена по издавањето на играта. Има материјал во Star Trek, тоа е неоспорно, само што ете, очигледно не успева како игра од овој жарн, нешто слично како DC Universe Online. Дури Star Trek Online нуди и поплодна почва за развој на MMORPG од претходно спомнатата. Страшното е тоа што сега во играта меша прсти и Perfect World, компанија која лично сметам дека далеку повеќе се грижи за микротрансакциите и нивно претворање во макро, отколку за самиот квалитет на игрите.
Aion ми го привлече вниманието уште кога излезе и кога слушав само позитивни работи. За жал, играта почна да згаснува по само неколку месеци, но успеа со години да опстои со месечна претплата како модел. Во периодот кога се откажував од WoW а RIFT беше далеку и од алфа верзија, оваа игра неколку пати ја размислував како опција. Исто така, доколку направиме споредба помеѓу овие три игри кои ги спомнав, мислам дека Aion најмногу ќе добие како "бесплатна".
Верувам дека ова не се единствените игри кои ќe станат "бесплатни". Дури и RIFT е сериозен играч доколку не им тргне на порано. Иако се јавија со броја од 100 милиони долари заработка, многу од серверите се празни. Сепак, утешително е тоа што голем дел од празните сервери, воопшто не ни биле планирани, но навалата на играчи (лично сум сведок за ова), си го направи своето. И другo нешто за крај. Ако оваа година Star Wars: The Old Republic не почне да го применува f2p моделот, сигурен сум дека веќе во следната ќе може да се игра со микротрансакции.
Еве што ќе може да се игра "бесплатно" оваа година:
DC Universe Online, барем PC верзијата. Иако најавата за оваа игра стави насмевка на лицата на стрипаџиите, нескромно ќе кажам дека лесно можеше да се превиди судбината. Како концепт, ваква игра неможе да успее во жанрот во кој се обидува. Звучи примамливо, но е предизвик кој бара многу повеќе од "Убиј 10 ______" квестови. Каква и да ја направиш приказната, пак неможе да оправда што бараат толку многу суперхерои и вилани на едно место. Претпоставувам дека ќе тера вака уште барем една година, пред серверите да им отидат офлајн. Се сеќава некој на The Matrix Online? Секако дека не.
Star Trek Online лично мене ме израдува како концепт, но реализацијата беше оцената како катастрофална само неколку дена по издавањето на играта. Има материјал во Star Trek, тоа е неоспорно, само што ете, очигледно не успева како игра од овој жарн, нешто слично како DC Universe Online. Дури Star Trek Online нуди и поплодна почва за развој на MMORPG од претходно спомнатата. Страшното е тоа што сега во играта меша прсти и Perfect World, компанија која лично сметам дека далеку повеќе се грижи за микротрансакциите и нивно претворање во макро, отколку за самиот квалитет на игрите.
Aion ми го привлече вниманието уште кога излезе и кога слушав само позитивни работи. За жал, играта почна да згаснува по само неколку месеци, но успеа со години да опстои со месечна претплата како модел. Во периодот кога се откажував од WoW а RIFT беше далеку и од алфа верзија, оваа игра неколку пати ја размислував како опција. Исто така, доколку направиме споредба помеѓу овие три игри кои ги спомнав, мислам дека Aion најмногу ќе добие како "бесплатна".
Верувам дека ова не се единствените игри кои ќe станат "бесплатни". Дури и RIFT е сериозен играч доколку не им тргне на порано. Иако се јавија со броја од 100 милиони долари заработка, многу од серверите се празни. Сепак, утешително е тоа што голем дел од празните сервери, воопшто не ни биле планирани, но навалата на играчи (лично сум сведок за ова), си го направи своето. И другo нешто за крај. Ако оваа година Star Wars: The Old Republic не почне да го применува f2p моделот, сигурен сум дека веќе во следната ќе може да се игра со микротрансакции.
No comments:
Post a Comment