November 10, 2020

Загревање за Shadowlands

По краткото одложување, Shadowlands, новата World of Warcraft експанзија, конечно има датум на објавување кој се поклопува со роденденот на Crapwerk. Европските сервери ќе ја дочекаат на 24-ти ноември и ќе се полу-функционални цела таа недела како што е редот со секоја World of Warcraft експанзија. Кога ја најавија Shadowlands не бев нешто претерано загреан. Не дека и сега сум којзнае колку, ама пандемијава ми приреди некои ствари меѓу кои и да ја играм Battle for Azeroth, па сега да се чешам за нешто ново World of Warcraft

Веројатно горчливото чувство од Battle for Azeroth е една од причините за овој наивен копнеж и надежта дека што и да дојде следно после таа експанзија нема да е такво џиновско срање. Battle for Azeroth е најлошто нешто што ја има снајдено World of Warcraft досегашното постоење, а сум играл и низ Warlords of Draenor. Сега, иако сум свесен дека Shadowlands нема шанси од корен да ја поправи играта или приказната таму каде што некои експанзии нанесоа штета, сакам да верувам дека некој во Blizzard извлекол некаква лекција од негативните критики и ќе ја поштеди играта од понатамошно разнебитување. 


Веќе некоја недела имаме прилика да го играме долгоочекуваниот pre-patch на Shadowlands кој донесе круцијални промени во начинот за левелирање. Од 120 левели, моменталниот максимален е намален на 50, а Shadowlands ќе го зголеми за 10. Идејата зад овој потег е да ги охрабри новите играчи на кои можеби 130 левели им се чинат како предолг макотрпен процес. Не дека навистина е, ама стави се во позиција на нов играч кој можеби сака што побргу да дојде до ендгејм и да го искуси тоа што го нуди новата експанзија. Иако мене патувањето во World of Warcraft секогаш ми било позабавно од таа крајна дестинација, познавам играчи на кои левелирањето им е само болка и гњавење.

А, доколку си ветеран во играта, огромни се шансите традционалното левелирање да ти е одамна смачено. Прво стариот свет, па Аутленд, па Нортренд, па пак назад, па Пандарија... Делумно беше "поправено" ова и во актуелниве експанзии каде што можеш да избереш помеѓу две, ама пак поголемиот дел од процесот остана линеарен. Shadowlands уште од сега нуди избор како ќе ти се одвива тоа. Буквално можеш да бираш каде сакаш да се левелираш до 50ка, во која експанзија сакаш. Кликаш на копче и ете си во Пандарија. Терај си од 10 до 50, мајсторе. Скалирано е на твојот левел. Логичен потег е ова после седум експанзии.

Иако не сум фан на игри каде што светот скалира околу тебе и е прилагоден на твојата моментална моќ, овде некако супер функционира. Не знам дали дека веќе милион пати ми се пројдени овие зони и не ми недостига опасноста од поголемите левели во следната зона или пак светот на играта овозможува да се внесеш и на овој начин, ама одлично е. Буквално сам си одредуваш колку време ќе поминеш и каде. Нема веќе да можеш да надлевелираш некоја зона после неколку квестови. Одлично е. Секогаш сум се забавувал со левелирање и никогаш не ми било досадно, ама не очекував дека процесот може да биде уште подобар. 

Ова скалирање ја направи и целата игра за нијанса потешка. Не е Classic, ама во неколку наврати се најдов групиран со рендом луѓе со кои квеставме заедно. Пак си доволно моќен за сам, ама луѓе пак избираат да си помогнат за си го забрзаат процесот. А, и интересно е. Луѓето што ги среќавав низ експанзиите се пофини од претходно, можете да сметате еден на друг и да муабетите за светот околу како првпат да сте во таа експанзија. Чудно е. Може само мене така ми се погоди, ама одамна го немав осетено ова во "ритејл WoW". Слична е и ситуацијата за инстанцираната содржина. Не е веќе толку лесна како претходно, па бара поголема соработка и координација меѓу играчите. Едвај чекам да видам дали овие ситни, а со сигурност ненамерни подобрувања на заедницата ќе останат и во Shadowlands.

Овој Shadowlands pre-patch го донесе и новиот воведен остров, Exile's Reach, кој новите играчи ќе ги научи на основните механики пред да ги фрли во отворениот свет. Може да се игра и ако не си нов играч секако, па го пробав со неколку карактери чии почетни територии сакав да ги прескокнам. Совршен е за левелирање Гоблини. Exile's Reach се завршува за отприлика еден саат по кој ако си нов играч одиш директно во Battle for Azeroth, а доколку веќе имаш карактер што е максимален левел овозможено ти е да си ја избереш експанзијата каде што ќе продолжиш.

Затоа "загревањето" сега ми е сведено на левелирање на класи кои никогаш не сум ги играл сериозно. Не дека сега ги играм сериозно, ама забавно ми е да си лабавам со некои што ми се релативно нови. Имам еден дет најт 50ка, а се трудам да кренам вориор и прист. Ужасно е забавно како можеш сам си ја одредиш "тематско" левелирање. Вориорот ми е Маг'хар Орк, па го акам низ Дренор за да соберам опрема за транзмог што изгледа попримитивно. Кул е. Следно е Демон хантер во Аутленд. Уште не сум решен што прво ќе левелирам во Shadowlands, па затоа сега си создавам повеќе опции.

Сепак, колку и ова обновување да е огромен чекор за самата игра, Shadowlands како експанзија го продолжува трендот на изминатите бидувајќи помала од претходната. Battle for Azeroth првично понуди три главни територии по фракција, зголемувајќи го бројот со уште две ситни и досадни понатаму, додека Shadowlands од старт има само четири. Еден град и нешто што изгледа премногу мало за да биде класична зона. Не е проблемот само колку се, туку и тоа што некако се мали и стеснети. Во Shadowlands нема да се ни физички поврзани. Веќе ме фаќа клаустофобија.

Сигурен сум дека не постои технички предизвик создавање на онакви пространства како претходно. Не е толку страшно да изодиш некоја минута повеќе. Дизајнот им е супер во последниве експанзии (освен двете од три Хорда зони во Battle for Azeroth, бљак), така ќе биде и тука случајот, ама се осеќа таа пренатрупаност. Имаш три чекори до квестот и уште толку до следниот хаб. Не знам зошто Blizzard ги батали оние огромни зони последен пат видени во Mists of Pandaria. Спореди го Дренор со Аутленд, на пример. Иако би требало да е истото, дури и поголемо, се чувствува како да е една четвртина од територијата која треба да е.

Немам време да се замарам со ендгејмот во Shadowlands, а ни желба. Секако, сакам да ги пројдам сите рејдови со LFR, ама не сум особено засегнат за собирање на најјаката опрема што ќе ми овозможи бројки. Можам да се забавувам и без тоа, без играта да ја чувствувам како работа и обврска. Конечно го прифатив кежуал аспектот на World of Warcraft кој Blizzard супер го обликуваат од експанзија во експанзија. За покомплексна верзија на истата игра имаш Classic WoW ако си при толку многу слободно време. Всушност, Classic и беше тоа што конечно ми докажа дека веќе одамна не можам да си дозволам да се губам низ World of Warcraft како некогаш.

За крај, се надевам дека Shadowlands нема комплетно да ја посере целата приказна и воспоставен фолклор. Сакам да верувам дека не може да е полошо од Battle for Azeroth, ама што ги знаеш. Од тоа што го видов, може да испадне интересно доколку не им текне да се наслонат премногу на носталгија, па во некој следен печ да го видиме Артас во поголема улога или некој друг што веќе сме го упокоиле. Ќе видиме. Јас планирам да се нацртам во Shadowlands некаде на почетокот на декември за да избегнам преполнети сервери и можни багови.

No comments: